niedziela, 22 lipca 2012

Wojciech Widłak "Dwa serca anioła"


Czy ktoś z was myślał kiedyś o własnym sercu? Pewnie nie, bo po co. Serce jest. Bije gdzieś tam w środku. Tak-tak-tak-tak. Trochę jak woda z zepsutego kranu. Tylko, że jeśli kran się naprawi, woda przestaje kapać i nie słychać już tego "tak-tak-tak-tak". A gdyby tak serce przestało nadawać swoje "tak-tak-tak-tak", to by znaczyło, że się całkiem popsuło.(...)
Tak sobie myślę, czy każdy ma przydzielone ileś tam tych tak-taków. Jeśli podbiegnie albo się zdenerwuje, tak-taki są szybsze i zużywa ich więcej, a jeśli spokojnie sobie spaceruje i nie przejmuje się niczym, to mu ich starcza na dłużej.
Ale gdyby tylko o to chodziło, żyłbym pewnie ze sto lat. W ogóle nie biegam. A czy się przejmuję? Pewnie, że się przejmuję. Przejmuję się tym, że mama płacze przeze mnie, przejmuję się tym, że pan Felicjan nie może pość sobie, gdzie chce, przejmuje się, że nie wiem, ile mi zostało tak-taków...Ale myślę sobie, że w życiu trzeba się trochę przejmować, bo inaczej co to by było za życie.


Czytałam te książkę w kawiarni, czekając na męża. Trochę się spóźniał, więc miałam możliwość przeczytania jej w całości. Była tak bardzo emocjonalna, że mimo wielkiego wysiłku, nie byłam w stanie opanować łez. Wzruszyłam się bardzo na to, co zawsze porusza moje wnętrze - prostota, dobroć i codzienność ubrana w piękno. Ta osobista refleksja podyktowana jest formułą książki, która nie pozwala przechodzić obojętnie wobec ważnych spraw.
Radek jest bardzo chory na serce. Nie biega, nie gra w piłkę, nie jeździ na rowerze, bo wciąż musi się oszczędzać. Pewnego dnia dokonuje odkrycia, które znacząco wpłynie na dalszy przebieg wydarzeń,  każdy ma swego anioła.
Książka wydana pięknie i z pomysłem. Cała w konwencji czerwono-niebieskiej, Nawet tasiemkowe zakładki są dwukolorowe :)
Zachęcam wszystkich, którzy nie boją się trudnych tematów, którzy chcą opowiedzieć dzieciom o tym, że wśród nas są osoby bardzo cierpiące. Mądrość książki polega na tym, że daje nadzieję, że dotyka realnych problemów ludzi chorych. Poza tym pokazuje piękno drugiego człowieka ukryte za zasłoną ciała, funkcji społecznych i zawodowych.

Wojciech Widłak
Dwa serca anioła
Ilustrował Paweł Pawlak
Wydawnictwo Media Rodzina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz